Facebook - Global

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Καταγγελία για αυθαιρεσίες σε πεντάμηνους στο νοσοκομείο του Αγίου Αντρέα στην Πάτρα

Αλλαγή αντικειμένου απασχόλησης, έλλειψη χώρων και υλικού εργασίας, συνεχή εργοδοτική αυθαιρεσία από την πλευρά του Νοσοκομείου Αγίου Ανδρέα της Πάτρας καταγγέλλει σε επιστολή του εργαζόμενος μέσω 5μηνων κοινωφελών προγραμμάτων στον συγκεκριμένο Φορέα. Τα γεγονότα που περιγράφει φαίνονται οικεία σε οποιονδήποτε άνεργο ή οποιαδήποτε άνεργη είχε "τόση τύχη" ώστε να μετατραπεί για λίγο χρονικό διάστημα σε "ωφελούμενο/η" προγράμματος του ΟΑΕΔ. Ένας φορέας ή και μια επιχείρηση (στην περίπτωση των voucher) ζητάει "τζάμπα" (πληρωμένο από το ΕΣΠΑ για την ακριβεια) εργατικό δυναμικό από τον ΟΑΕΔ, αυτός το στέλνει και μετά ο εργοδότης δεν έχει θέσεις και υπολογιστές για να τους βάλει, οι υπάλληλοι γκρινιάζουν για την ξαφνική αναστάτωση και που αναγκάζονται να γίνουν "τροχονόμοι ωφελούμενων", και αφού βρεθεί μια κάποια λύση για όλο αυτό το μπάχαλο, κάποιος προϊστάμενος αποφασίζει να χώσει τους "ωφελούμενους" σε ότι πόστο και χαμαλοδουλειά υπάρχει, ανεξαρτήτως του αντικειμένου απασχόλησης και της θέσης εργασίας που προκηρύχθηκε.

Ακολουθεί η επιστολή του συνάδελφου Λεωνίδα Κουλιαβέτα:

Αξιότιμοι/ες κύριοι/ες,
Είμαι ωφελούμενος ειδικότητας ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ του ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΣΕ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ ΦΟΡΕΙΣ, ΓΙΑ 19.101 ΘΕΣΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ (3.15) με Α/Α Κατάταξης 52571 στον φορέα (AM677724339) ΥΠΥΓ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ( ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΧΑΙΑΣ) και εργάζομαι εδώ και 2 μήνες στον φορέα σας στο τμήμα οργάνωσης & πληροφορικής.
Το πλαίσιο ένταξης και ο στόχος της πράξης των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα είναι σαφώς ορισμένα από την κείμενη νομοθεσία και έχουν ως Δικαιούχο την Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών & άλλων πόρων του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας, ενώ την εφαρμογή τους αναλαμβάνει ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού. Η μοριοδότηση και η τελική κατάταξη των επιτυχόντων ωφελούμενων γίνεται μέσω ΑΣΕΠ σε θέσεις δημοσίων φορέων που έχουν απαντήσει θετικά στις δημόσιες προσκλήσεις του ΟΑΕΔ για τα κοινωφελή προγράμματα, κατά σειρά προτίμησης και βάσει ειδικότητας.
Εδώ και 2 μήνες εργάζομαι στο προαναφερθέν τμήμα του φορέα σας με αντικείμενο απασχόλησης μου την δημιουργία ιστοσελίδας του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών στην πλατφόρμα WordPress, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της παρούσας ιστοσελίδας του Νοσοκομείου και την δυνατότητα αυτόνομων δημοσιεύσεων από τμήματα του φορέα σας (π.χ. Γραφείο Προμηθειών). Η ιστοσελίδα έχει λάβει έπειτα από 2 μήνες καθημερινής επιμέλειας την μορφή που μπορείτε να δείτε εδώ https://agandreashosp.wordpress.com (σε περίπτωση που ο σύνδεσμος δεν λειτουργεί, αυτό θα οφείλεται σε διακοπή του από το τμήμα οργάνωσης & πληροφορικής). Για την εμφάνιση, τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τις ανάγκες μετάβασης από την παλιά ιστοσελίδα έχουν χρησιμοποιηθεί γραφιστικά σχεδιαστικά εργαλεία, ενώ παράλληλα έχει γραφεί κώδικας σε html, javascript και CSS. Με πρωτοβουλία του τμήματος οργάνωσης & πληροφορικής μου ανακοινώθηκε σήμερα 8/2/16 η διακοπή της συνεργασίας μου με το τμήμα και η τοποθέτηση μου στο τμήμα υλικού σε θέση χειριστή ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Στο σημείο αυτό να σας επισημάνω ότι οι πτυχιούχοι κατηγορίας ΠΕ19 (ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ) έχουμε συγκεκριμένη επαγγελματική και επιστημονική ειδικότητα και ο φορέας σας σε απάντηση της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ 5/2015 ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ δήλωσε δυνατότητα απασχόλησης 1 ατόμου ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ την οποία και καλύπτω με την πρόσληψή μου. Τόσο ο τρόπος που έγινε η παραπάνω ανακοίνωση όσο και το νέο αντικείμενο που απευθύνεται σε ΔΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, συνιστούν παρέκκλιση από την εφαρμογή της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ 5/2015 ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. Δεν γνωρίζω κατά πόσο είστε ενήμεροι ως διοίκηση του φορέα για τις σχετικές πρωτοβουλίες του τμήματος οργάνωσης & πληροφορικής και κατά πόσο τις επικροτείτε.
Να σας επισημάνω επίσης ότι το συγκεκριμένο project της δημιουργίας ιστοσελίδας θα στοίχιζε στον φορέα σας από 1500 έως 2500 ευρώ αν το υλοποιούσε ιδιωτική εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, ενώ μέσω της κοινωφελούς εργασίας η εν λόγω παροχή των υπηρεσιών μου δεν επιβαρύνει ούτε ένα ευρώ τον προϋπολογισμό σας, καθώς δεν αμείβομαι από την υπηρεσία σας, αλλά από κοινοτικούς πόρους. Επομένως αφού αφενός ωφελήστε από την εργασία μου χωρίς οικονομικό κόστος, επιθυμείτε αφετέρου μέσω της συμπεριφοράς του συγκεκριμένου τμήματός σας, να εφαρμόζετε το πλαίσιο ένταξης και το στόχο της πράξης των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα κατά το δοκούν.
Εν συνεχεία σας παραθέτω ορισμένα συμβάντα που έλαβαν χώρα στον φορέα σας από τις πρώτες κιόλας ημέρες της έναρξης του προγράμματος:
– Ο επιβλέπων φορέας δεν είχε ενημερώσει σχετικά τους υπαλλήλους του για την πρόσληψη 40 ωφελούμενων διαφόρων ειδικοτήτων κοινωφελούς εργασίας στον χώρο του και αυτό έγινε αντιληπτό από την έκπληξη των αρμόδιων υπαλλήλων και την δυσανασχέτησή τους από τον ξαφνικό φόρτο εργασίας που προέκυπτε κατά τα λεγόμενά τους, κατά τον ερχομό των πρώτων ωφελούμενων με τις αναγγελίες πρόσληψης από τα ΚΠΑ2 του Ο.Α.Ε.Δ.
– Δεν υπήρξε σχετική μέριμνα για την εγκατάστασή μου στο χώρο εργασίας και την απόδοση αντικειμένου απασχόλησης από τους αρμόδιους υπαλλήλους στο τμήμα της ειδικότητάς μου. Αλγεινή εντύπωση μου προκάλεσε η φράση «δεν γίνεται να έρθεις σε κανένα 6μηνο, γιατί τώρα καλύπτουμε τις ανάγκες του τμήματος με 2 άλλα άτομα πρακτικής του Ο.Α.Ε.Δ.;» Εφόσον ενημέρωσα για το γεγονός πως έχω ήδη προσληφθεί και αφού άκουσα σκέψεις για τοποθέτησή μου σε άλλο τμήμα (Φαρμακείο), τελικά μου δόθηκε αντικείμενο της ειδικότητάς μου μετά από κάποιες ημέρες. Παράλληλα χρειάστηκαν περί των 10 ημερών για να βρεθεί γραφείο και υπολογιστής και αυτό έγινε σηκώνοντας το 1 άτομο της πρακτικής για να καθίσω. Γεγονός απαράδεκτο και προσβλητικό για τον απασχολούμενο μέσω πρακτικής άσκησης.
– Απώλεια εγγράφων με δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Συγκεκριμένα ενημερώθηκα πρόσφατα από το τμήμα μισθοδοσίας του φορέα για την απώλεια του εγγράφου που υποδείκνυε το λογαριασμό τραπέζης μου (IBAN) το οποίο είχα προσκομίσει μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά κατά την πρόσληψή μου, στο αντίστοιχο τμήμα προσωπικού του φορέα.
– Απαιτήσεις με χαρακτήρα διένεξης καθηκόντων από το τμήμα της ειδικότητας μου. Υπό το πρόσχημα ότι το συγκεκριμένο τμήμα έχει κάποιες λειτουργίες, μου ζητήθηκε επανειλημμένως να διακόψω την εργασία μου (κατασκευή ιστοσελίδας για λογαριασμό του φορέα) και να αρχειοθετήσω ενδουπηρεσιακά έγγραφα και μάλιστα με άκομψο τρόπο υπό επιτακτική μορφή. Ως ένδειξη καλής πρόθεσης και συνεργασίας το έπραξα αρχικά. Έπειτα όμως από την συνεχόμενη απαξιωτική συμπεριφορά στο πρόσωπό μου και την στρεβλή εντύπωση πως είμαι υπάλληλος, που πληρώνεται και ορίζεται το πλαίσιο εργασίας μου από τον επιβλέποντα φορέα, αρνήθηκα να αρχειοθετήσω το οποιοδήποτε ενδοϋπηρεσιακό έγγραφο, ενημερώνοντας πως δεν είναι στο πλαίσιο αρμοδιότητας μου και ότι το πλαίσιο εργασίας μου ορίζεται από τον Δικαιούχο του προγράμματος.
Όπως γίνετε αντιληπτό ο φορέας σας δεν έχει επιδείξει την δέουσα σοβαρότητα και κινείται εξωθεσμικά, ενώ ταυτόχρονα επιμένει μέσω της συμπεριφοράς ορισμένων εργαζομένων του να παρακωλύει την εργασία και την πληρωμή των ωφελούμενων παρεκκλίνοντας από την εφαρμογή της Δημόσιας Πρόσκλησης 5/2015.
Για τους λόγους αυτούς έχει ήδη ενημερωθεί η Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών & άλλων πόρων του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας και ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού και αναμένεται η σχετική αντίδρασή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου